Chcesz skutecznie promować swój biznes w internecie? W takim przypadku nie zapominaj o sile mediów społecznościowych.
Social media marketing, co tłumaczy się jako marketing w mediach społecznościowych, jest obecnie bardzo ważnym filarem reklamy internetowej. Reklama na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych pozwala na dotarcie do wielu odbiorców, łatwą komunikację oraz budowę lojalnego grona odbiorców. Jak zatem powinno odbywać się prowadzenie fanpage na Facebooku, by zadbać o wizerunek i popularność firmy?
Strona firmy na Facebooku – dlaczego warto?
Z mediów społecznościowych korzysta kilkanaście milionów osób w Polsce, natomiast na świecie to kilka miliardów użytkowników. Najczęściej odwiedzanym portalem jest Facebook, który pozwala nie tylko na łatwą komunikację ze znajomymi, ale także jest miejscem prowadzenia kampanii reklamowych.
Własny fanpage na Facebooku ma wiele zalet i może on pomóc w promocji nawet nowej, mniejszej firmy, która nie dysponuje sporym budżetem na działania reklamowe.
Wśród najważniejszych zalet własnego fanpage’a na Facebooku warto wymienić:
- darmowe założenie strony na Facebooku
- możliwość uzyskania szerokich zasięgów przekazu
- łatwą komunikację z odbiorcami
- tworzenie lojalnego grona klientów
- opcję skorzystania z płatnej reklamy Facebook Ads
Jak założyć fanpage firmowy na Facebooku?
Założenie i następnie prowadzenie fanpage na Facebooku nie jest skomplikowane. Od czego zacząć?
Wystarczy wejść na stronę serwisu i tam wybrać odpowiednią opcję umożliwiającą założenie konta. Następnie wystarczy postępować według wskazówek i uzupełnić wszystkie wymagane informacje. Fanpage można także uatrakcyjnić przez dodanie ikony firmy – awataru oraz przez umieszczenie na niej bannera.
Po założeniu własnej strony można od razu rozpocząć publikowanie i zacząć gromadzić nowych fanów skupionych wokół firmy.
Jak skuteczniej reklamować firmę w social media?
Chociaż prowadzenie fanpage na Facebooku może wydawać się bardzo proste, to jednak warto pamiętać o tym, że nawet niewielkie błędy mogą przyczynić się do pogorszenia wizerunku firmy i utraty klientów.
Aby skuteczniej promować firmę, warto pamiętać o poniższych zasadach:
- systematycznie publikuj na swojej stronie nowe wpisy
- angażuj odbiorców, na przykład przez zadawanie pytań, organizowanie konkursów
- dopasuj rodzaj przekazu do zainteresowań swojej grupy docelowej
- dodawaj do postów zdjęcia, animacje, materiały wideo, aby były bardziej atrakcyjne wizualnie
- pomyśl o skorzystaniu z reklamy Facebook Ads – Twoja reklama może być wtedy prezentowana osobom, które będą najbardziej zainteresowane ofertą
- pamiętaj o zasadach netykiety
Agencje social media marketingu – kompleksowa pomoc w reklamie
Prowadzenie fanpage na Facebooku można również powierzyć ekspertom w tym obszarze – agencje social media marketingu zapewniają swoim klientom kompleksową obsługę w ramach założenia i prowadzenia strony na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych.
Duża wiedza, doświadczenie i rozeznanie w nowościach marketingowych pozwala na uzyskanie znacznie lepszych efektów, dzięki czemu współpraca z agencją może być przyszłościową inwestycją.
Jaką formę sklepu polecacie? Mam sklep na oprogramowaniu Shoper od około trzech lat, pozycjonuje od dwóch – koszt działań SEO to około 550 netto – wyniki żadne, 99% sprzedaży to Allegro.
Zastanawiam się jakie kroki podjąć, zwiększyć budżet na SEO dostałem propozycję za 1600 netto i mają być cuda wianki, czy postawić nowy sklep na Presta Shop za 900 netto na miesiąc umowa na 3 lata + ewentualne działania SEO za około 400 zł w pakiecie, Niby dobrze zrobiony i skonfigurowany sklep nie potrzebuje już tak wysokich nakładów na SEO – w co do końca nie chce mi się wierzyć bo są firmy z genialnym sklepani inwestującymi w SEO myślę znacząco większe kwoty. Ze sklepu na Shoper nie do końca jestem zadowolony jeśli chodzi o kwestie wizualne, czy jest tutaj osoba która przerabia szablony do potrzeb indywidualnych, widziałem sklepy na Shoper które są dużo ładniejsze.